Restituirea proprietăţii poporului român
As dori să mă informeze şi pe mine cum poate un guvern ilegitim să dea Decrete prin care se abroga drepturi de proprietate , avand in vedere faptul ca doar prin Decretul 10/31.12.1989 s-a decretat formarea Guvernul României, ca organ suprem al administraţiei de stat, dar si acesta este ilegitim, nu a fost votat de popor iar decretele de la 1 la 9 au fost date înaintea constituirii guvernului ad-hoc.
Avand in vedere aceste lucruri cred ca mai intai trebuie trecuta proprietatea in mana poporului deoarece statul avea doar calitatea de administrator al bunurilor poporului.
Faptul ca nu figura poporul roman pe un extras de carte funciara nu inseamna ca se poate deposeda poporul de proprietate prin niste decrete.
Asadar cred ca poporul roman ar trebui sa ceara restituirea proprietatilor.
Se restituie proprietăţile nationalizate fără a se face o evaluare a modului în care acele proprietăţi au ajuns în mâna respectivilor proprietari. Poate ca prin naţionalizarea din 1948 s-a creat un act de dreptate socială şi nu au decurs alte procese care ar fi fost firesti. Poate acele propietati au fost preluate prin excrocherii, trafic de influenţă, furt, deposedaţi prin forţă, de la proprietarii de drept, iar nationalizarea nu a lăsat cursul normal de procese penale sau civile firesti prin care persoanele în drept să reclame atrocităţile produs de acei proprietari, pentru scoaterea la suprafata a modului în care au ajuns in posesia lor.
Astfel poprietarii dinainte de 1948 sunt albi ca lacrima. Asa cum crima organizata incearca sa albească banii, tot asa se pare ca vechii proprietari s-au ales cu propietatile "albite".
totuşi citiţi ... aţi fost proprietari pe toata ţara şi v-aţi ales cu o parcela (in cel mai bun caz) şi un cupon (FPP) fără valoare (fara valoare).
Avand in vedere aceste lucruri cred ca mai intai trebuie trecuta proprietatea in mana poporului deoarece statul avea doar calitatea de administrator al bunurilor poporului.
Faptul ca nu figura poporul roman pe un extras de carte funciara nu inseamna ca se poate deposeda poporul de proprietate prin niste decrete.
Asadar cred ca poporul roman ar trebui sa ceara restituirea proprietatilor.
Se restituie proprietăţile nationalizate fără a se face o evaluare a modului în care acele proprietăţi au ajuns în mâna respectivilor proprietari. Poate ca prin naţionalizarea din 1948 s-a creat un act de dreptate socială şi nu au decurs alte procese care ar fi fost firesti. Poate acele propietati au fost preluate prin excrocherii, trafic de influenţă, furt, deposedaţi prin forţă, de la proprietarii de drept, iar nationalizarea nu a lăsat cursul normal de procese penale sau civile firesti prin care persoanele în drept să reclame atrocităţile produs de acei proprietari, pentru scoaterea la suprafata a modului în care au ajuns in posesia lor.
Astfel poprietarii dinainte de 1948 sunt albi ca lacrima. Asa cum crima organizata incearca sa albească banii, tot asa se pare ca vechii proprietari s-au ales cu propietatile "albite".
totuşi citiţi ... aţi fost proprietari pe toata ţara şi v-aţi ales cu o parcela (in cel mai bun caz) şi un cupon (FPP) fără valoare (fara valoare).
LEGE Nr. 3 din 1 iulie 1983
cu privire la contractul-angajament
EMITENT:
MAREA ADUNARE NAŢIONALĂ
PUBLICATA ÎN: BULETINUL OFICIAL NR. 51 din
9 iulie 1983
Dezvoltarea
proprietăţii întregului popor, în condiţiile perfecţionării cadrului
organizatoric al democraţiei muncitoreşti, de participare nemijlocită a maselor
la conducerea economiei, pe baza principiilor autoconducerii muncitoreşti şi
autogestiunii impune întărirea, în continuare, a răspunderii oamenilor muncii,
a organelor de conducere colectivă, pentru gospodărirea şi valorificarea
superioară a tuturor resurselor, creşterea eficienţei economice, sporirea
venitului naţional, unica sursa a progresului economico-social şi de ridicare a
nivelului de trai al oamenilor muncii.
În acest
scop este necesar ca patrimoniul unităţilor socialiste sa fie încredinţat, pe
baza de contract, oamenilor muncii din unităţi, care în calitate de proprietari
ai mijloacelor de producţie şi în acelaşi timp de producători şi beneficiari ai
valorilor materiale şi spirituale, poarta întreaga răspundere pentru conducerea
directa şi efectivă a fiecărei unităţi, pentru buna gospodărire a tuturor
mijloacelor materiale şi financiare încredinţate din proprietatea întregului
popor.
Statul, în
calitate de administrator general al proprietăţii întregului popor, asigură
înfăptuirea politicii de dezvoltare economico-socială planificată a ţării, controlul
modului de gospodărire a patrimoniului încredinţat colectivelor de oameni ai
muncii, astfel încât toate unităţile să-şi desfăşoare activitatea pe
principiile economice ale eficienţei şi rentabilităţii.
Pentru
reglementarea cadrului juridic de încredinţare a patrimoniului unităţilor
socialiste colectivelor de oameni ai muncii şi de întărire, pe aceasta baza, a
prerogativelor şi răspunderilor care le revin din calitatea lor de proprietari,
producători şi beneficiari,
Marea
Adunare Naţională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege.
DECLARATIE din 10 decembrie
1948
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului
EMITENT:
ADUNAREA GENERALA A ORGANIZATIEI NATIUNILOR UNITE
Preambul
Considerând
că recunoaşterea demnităţii inerente tuturor membrilor familiei umane şi a
drepturilor lor egale şi inalienabile constituie fundamentul libertăţii,
dreptăţii şi păcii în lume,
Considerând
că ignorarea şi dispreţuirea drepturilor omului au dus la acte de barbarie care
revoltă conştiinţa omenirii şi că făurirea unei lumi în care fiinţele umane se
vor bucura de libertatea cuvântului şi a convingerilor şi vor fi eliberate de
teamă şi mizerie a fost proclamată drept cea mai înaltă aspiraţie a oamenilor,
Considerând
că este esenţial ca drepturile omului să fie ocrotite de autoritatea legii
pentru ca omul să nu fie silit să recurgă, ca soluţie extremă, la revoltă
împotriva tiraniei şi asupririi,
Considerând
că este esenţial a se încuraja dezvoltarea relaţiilor prieteneşti între
naţiuni,
Considerând
că în Cartă popoarele Organizaţiei Naţiunilor Unite au proclamat din nou
credinţa lor în drepturile fundamentale ale omului, în demnitatea şi în
valoarea persoanei umane, drepturi egale pentru bărbaţi şi femei şi că au
hotărât să favorizeze progresul social şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă în
cadrul unei libertăţi mai mari,
Considerând
că statele membre s-au angajat să promoveze în colaborare cu Organizaţia
Naţiunilor Unite respectul universal şi efectiv faţă de drepturile omului şi
libertăţile fundamentale, precum şi respectarea lor universală şi efectivă,
Considerând
că o concepţie comună despre aceste drepturi şi libertăţi este de cea mai mare
importanţă pentru realizarea deplină a acestui angajament,
ADUNAREA
GENERALĂ proclamă
prezenta DECLARAŢIE UNIVERSALĂ A DREPTURILOR OMULUI,
ca ideal comun spre care trebuie să tindă toate popoarele şi toate naţiunile,
pentru ca toate persoanele şi toate organele societăţii să se străduiască,
având această Declaraţie permanent în minte, ca prin învăţătură şi educaţie să
dezvolte respectul pentru aceste drepturi şi libertăţi şi să asigure prin
măsuri progresive, de ordin naţional şi internaţional, recunoaşterea şi
aplicarea lor universală şi efectivă, atât în sânul popoarelor statelor membre,
cât şi al celor din teritoriile aflate sub jurisdicţia lor.
ART. 17
1. Orice
persoană are dreptul la proprietate, atât singură, cât şi în asociaţie cu
alţii.
2. Nimeni nu
poate fi lipsit în mod arbitrar de proprietatea sa.
LEGE Nr. 119 din 11 iunie 1948
pentru naţionalizarea întreprinderilor industriale,
bancare, de asigurări, miniere şi de transporturi*)
EMITENT:
MINISTERUL JUSTIŢIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 133 bis
din 11 iunie 1948
Pe data publicării prezentei legi, trec în
proprietatea Statului ca bunuri comune ale poporului, administrate prin
Ministerul de Finanţe, libere de orice sarcini, acţiunile şi părţile sociale
ale societăţilor şi asociaţiunilor care intră în prevederile acestui articol.
Bunurile
naţionalizate prin efectul prezentei legi vor fi administrate de ministerele în
al căror domeniu de preocupare intră obiectul întreprinderilor naţionalizate.
CONSTITUŢIA REPUBLICII POPULARE ROMÂNE
EMITENT:
MAREA ADUNARE NAŢIONALĂ
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 1 din 27 septembrie 1952
ART. 6
Fundamentul
formaţiunii social-economice socialiste este proprietatea socialistă asupra
mijloacelor de producţie care are fie forma proprietăţii de stat (bun comun al
poporului), fie forma proprietăţii cooperatiste-colectiviste (proprietatea
gospodăriilor agricole colective sau a organizaţiilor cooperatiste).
ART. 7
Bogăţiile de
orice natură ale subsolului, fabricile, uzinele şi minele, pădurile, apele,
izvoarele de energie naturală, căile de comunicaţie de orice fel, transportul
feroviar, fluvial, maritim şi aerian, băncile, poşta, telegraful, telefonul,
radio-ul, mijloacele de tipar, cinematografia şi teatrul, gospodăriile agricole
de stat, staţiunile de maşini şi tractoare, întreprinderile comunale şi partea
naţionalizată a fondului de locuinţe de la oraşe, constituie proprietate de
stat, bun comun al poporului.
Statul român democrat-popular - stat unitar, suveran
şi independent:
a) apără
independenţa şi suveranitatea poporului român, cuceririle oamenilor muncii de
la oraşe şi sate, drepturile, libertăţile şi puterea oamenilor muncii,
împotriva duşmanilor poporului muncitor;
b) asigură
întărirea şi dezvoltarea forţelor de producţie ale ţării prin industrializarea
ei socialistă, prin lichidarea înapoierii economice, tehnice şi culturale, prin
transformarea socialistă treptată a agriculturii pe baza liberului consimţământ
al ţăranilor muncitori;
c)
organizează şi dezvoltă economia planificată, bazându-se pe întreprinderile de
stat şi cooperatiste;
d)
organizează apărarea Republicii de duşmanii externi şi conduce forţele armate
ale ţării;
e) asigură
securitatea internă a cetăţenilor, face inofensivi şi reprimă pe duşmanii
poporului;
f) conduce
sistemul bănesc şi de credite, elaborează şi realizează bugetul de stat,
stabileşte impozitele, taxele şi veniturile necesare pentru nevoile statului;
g)
administrează băncile, întreprinderile şi instituţiile de stat industriale,
agricole şi comerciale;
h) conduce
învăţământul public de toate gradele;
i) asigură
creşterea continuă a bunei stări şi sănătatea maselor populare de la oraşe şi
sate;
j) asigură
dezvoltarea culturii poporului român şi a culturii minorităţilor naţionale,
socialistă în conţinut, naţională în formă;
k) veghează
la aplicarea şi respectarea Constituţiei şi legilor Republicii Populare Române,
ele fiind expresia voinţei şi intereselor poporului muncitor.
Respectarea
şi aplicarea întocmai a Constituţiei şi a legilor ţării este datoria principală
a fiecărei instituţii de stat şi a fiecărui cetăţean, ele fiind obligatorii pe
întreg teritoriul Republicii.
LEGE Nr. 3 din 1 iulie 1983
cu privire la contractul-angajament
EMITENT:
MAREA ADUNARE NAŢIONALĂ
PUBLICATA ÎN: BULETINUL OFICIAL NR. 51 din
9 iulie 1983
Dezvoltarea
proprietăţii întregului popor, în condiţiile perfecţionării cadrului
organizatoric al democraţiei muncitoreşti, de participare nemijlocită a maselor
la conducerea economiei, pe baza principiilor autoconducerii muncitoreşti şi
autogestiunii impune întărirea, în continuare, a răspunderii oamenilor muncii,
a organelor de conducere colectivă, pentru gospodărirea şi valorificarea
superioară a tuturor resurselor, creşterea eficienţei economice, sporirea
venitului naţional, unica sursa a progresului economico-social şi de ridicare a
nivelului de trai al oamenilor muncii.
În acest
scop este necesar ca patrimoniul unităţilor socialiste sa fie încredinţat, pe
baza de contract, oamenilor muncii din unităţi, care în calitate de proprietari
ai mijloacelor de producţie şi în acelaşi timp de producători şi beneficiari ai
valorilor materiale şi spirituale, poarta întreaga răspundere pentru conducerea
directa şi efectivă a fiecărei unităţi, pentru buna gospodărire a tuturor
mijloacelor materiale şi financiare încredinţate din proprietatea întregului
popor.
Statul, în
calitate de administrator general al proprietăţii întregului popor, asigură
înfăptuirea politicii de dezvoltare economico-socială planificată a ţării, controlul
modului de gospodărire a patrimoniului încredinţat colectivelor de oameni ai
muncii, astfel încât toate unităţile să-şi desfăşoare activitatea pe
principiile economice ale eficienţei şi rentabilităţii.
Pentru
reglementarea cadrului juridic de încredinţare a patrimoniului unităţilor
socialiste colectivelor de oameni ai muncii şi de întărire, pe aceasta baza, a
prerogativelor şi răspunderilor care le revin din calitatea lor de proprietari,
producători şi beneficiari,
Marea
Adunare Naţională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Va multumesc pentru comentariile dvs. Acestea sunt totdeauna constructive.