Restituirea proprietăţii poporului român

As dori să mă informeze şi pe mine cum poate un guvern ilegitim să dea Decrete prin care se abroga drepturi de proprietate , avand in vedere faptul ca doar prin Decretul 10/31.12.1989 s-a decretat formarea Guvernul României, ca organ suprem al administraţiei de stat, dar si acesta este ilegitim, nu a fost votat de popor iar decretele de la 1 la 9 au fost date înaintea constituirii guvernului ad-hoc.
Avand in vedere aceste lucruri cred ca mai intai trebuie trecuta proprietatea in mana poporului deoarece statul avea doar calitatea de administrator al bunurilor poporului.
Faptul ca nu figura poporul roman pe un extras de carte funciara nu inseamna ca se poate deposeda poporul de proprietate prin niste decrete.
Asadar cred ca poporul roman ar trebui sa ceara restituirea proprietatilor.

             DECRET - LEGE   Nr. 1 din 26 decembrie 1989  ( foarte pregătit și orientat dl Iliescu - această grabă în legiferarea noii orânduiri îmi ridică semne de întrebare a fost o lovitură de stat sau a fost  revoluție ? )
privind abrogarea unor legi, decrete şi alte acte normative
EMITENT:      CONSILIUL FRONTULUI SALVĂRII NAŢIONALE
PUBLICAT  ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din 27 decembrie 1989

    În scopul eliminării imediate din legislaţia României a unora dintre legile şi decretele emise de fostul regim dictatorial, acte normative cu un profund caracter nedrept şi contrare intereselor poporului român,
    Consiliul Frontului Salvării Naţionale decretează:

    ARTICOL UNIC
    Sunt şi rămân abrogate următoarele legi, decrete şi alte acte normative:
    1. Toate decretele prin care s-au acordat titluri şi ordine ale României lui Ceauşescu Nicolae şi Ceauşescu Elena.
    2. Legea nr. 5/1969 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Apărării Republicii Socialiste România.
    3. Legea nr. 58/1974 privind sistematizarea teritoriului şi localităţilor urbane şi rurale.
    4. Legea nr. 29/1977 privind normele de adresare în relaţiile dintre cetăţenii Republicii Socialiste România.
    5. Legea nr. 22/1981 privind obligaţia activiştilor de partid, de stat şi ai organizaţiilor de masa şi obşteşti, a cadrelor din conducerea unităţilor socialiste, a specialiştilor din agricultura, din alte domenii de activitate de a locui în localităţile în care îşi desfăşoară activitatea.
    6. Legea nr. 3/1982 privind participarea cu părţi sociale a oamenilor muncii din unităţile economice de stat la constituirea fondului de dezvoltare economică. Restituirea părţilor sociale reţinute până în prezent se va face eşalonat, începând cu 1 ianuarie 1990, în următorii 3 ani.
    7. Hotărârea Marii Adunări Naţionale nr. 5/1984 privind aprobarea Programului de alimentaţie ştiinţifică a populaţiei.
    8. Decretul nr. 770/1966 privind reglementarea întreruperii cursului sarcinii.
    9. Decretul nr. 68/1976 privind schimbarea domiciliului din alte localităţi în oraşe declarate potrivit legii oraşe mari.
    10. Decretul nr. 56/1978 privind organizarea Comisiei centrale de partid şi de stat pentru sistematizarea teritoriului şi localităţilor urbane şi rurale şi a comisiilor locale de sistematizare.
    11. Decretul nr. 98/1983 privind regimul aparatelor de multiplicat, materialelor necesare reproducerii scrierilor şi al maşinilor de scris.
    12. Următoarele articole din Codul penal:
    - articolul 185-188 privind avortul;
    - articolul 237 privind defăimarea unei organizaţii de stat sau obşteşti prin orice mijloace, în public.
    13. Legea nr. 1/1985 privind autoconducerea, autogestiunea economico-financiară şi autofinanţarea unităţilor administrativ-teritoriale.

                     PREŞEDINTELE
         CONSILIULUI FRONTULUI SALVĂRII NAŢIONALE
                     ION ILIESCU


                DECRET - LEGE   Nr. 9 din 31 decembrie 1989
privind abrogarea unor acte normative
EMITENT:      CONSILIUL FRONTULUI SALVĂRII NAŢIONALE
PUBLICAT  ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 9 din 31 decembrie 1989

    În scopul înlăturării imediate din legislaţia ţării noastre a unor reglementări legale emise de fostul regim dictatorial care prin caracterul lor discriminator, nedrept, au adus grave prejudicii materiale şi morale poporului român, intereselor legitime ale tuturor cetăţenilor, desfăşurării unor relaţii normale cu celelalte state,

    Consiliul Frontului Salvării Naţionale decretează:

    ARTICOL UNIC
    Sunt şi rămân abrogate următoarele acte normative:
    1. Legea nr. 17/1968 pentru reglementarea unor condiţii de remunerare a salariaţilor care îndeplinesc funcţii de conducere, tehnico-administrative şi de specialitate, publicata în Buletinul Oficial nr. 80 din 22 iunie 1968.
    2. Legea nr. 19/1968 cu privire la regimul juridic al terenurilor fără construcţii din perimetrul construibil al municipiilor şi oraşelor, publicata în Buletinul Oficial nr. 81 din 24 iunie 1968.
    3. Art. 44-50 din Legea nr. 59/1974 cu privire la fondul funciar, publicata în Buletinul Oficial nr. 138 din 5 noiembrie 1974.
    4. Decretul nr. 223/1974 privind reglementarea situaţiei unor bunuri, publicat în Buletinul Oficial nr. 152 din 6 decembrie 1974.
    5. Legea nr. 1/1975 cu privire la depunerea jurământului de credinţa şi devotament fata de Republica Socialistă România, publicata în Buletinul Oficial nr. 30 din 21 martie 1975.
    6. Decretul nr. 51/1975 cu privire la stabilirea programului de funcţionare a unităţilor comerciale şi de alimentaţie publica, publicat în Buletinul Oficial nr. 50 din 30 mai 1975.
    7. Legea nr. 25/1976 privind încadrarea într-o munca utilă a persoanelor apte de munca, publicata în Buletinul Oficial nr. 98 din 11 noiembrie 1976.
    8. Decretul nr. 189/1977 privind unele măsuri referitoare la încheierea actelor juridice cu caracter patrimonial de către personalul din unele organe centrale şi locale de stat şi obşteşti, precum şi din alte instituţii de stat, publicat în Buletinul Oficial nr. 54 din 28 iunie 1977.
    9. Art. 64 lit. t) din Legea nr. 5/1978 cu privire la organizarea şi conducerea unităţilor socialiste de stat, precum şi la funcţionarea acestora pe baza autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economico-financiare, publicata în Buletinul Oficial nr. 56 din 12 iulie 1978.
    10. Decretul nr. 367/1980 privind unele măsuri pentru utilizarea raţională a personalului din unităţile socialiste, nepublicat.
    11. Decretul nr. 306/1981 privind măsuri pentru prevenirea şi combaterea unor fapte care afectează buna aprovizionare a populaţiei, publicat în Buletinul Oficial nr. 77 din 9 octombrie 1981.
    12. Decretul nr. 402/1982 privind obligaţiile persoanelor care cer şi li se aprobă sa se stabilească definitiv în străinătate de a plati integral datoriile pe care le au fata de stat, organizaţii socialiste şi persoane fizice, precum şi de a restitui unele cheltuieli suportate de stat cu şcolarizarea lor, publicat în Buletinul Oficial nr. 95 din 1 noiembrie 1982.
    13. Legea nr. 3/1983 cu privire la contractul-angajament, publicata în Buletinul Oficial nr. 51 din 9 iulie 1983.
    14. Decretul nr. 96/1983 privind vânzarea produselor agricole de către producătorii individuali, precum şi unele măsuri pentru asigurarea respectării preţurilor maximale de mercurial, publicat în Buletinul Oficial nr. 19 din 29 martie 1983.
    15. Prevederile referitoare la obligaţiile de contractare şi livrare a produselor agricole, precum şi la planurile de cultura şi de creştere a animalelor, cuprinse în Decretul nr. 69/1984 privind contractările şi achiziţiile de produse agricole vegetale şi în Decretul nr. 70/1984 privind contractările şi achiziţiile de animale, păsări şi produse animale, publicate în Buletinul Oficial nr. 16-17 din 1 martie 1984.
    16. Decretul prezidenţial nr. 208/1985 privind instituirea stării de necesitate şi a regimului militarizat în unităţile din sistemul energetic naţional publicat în Buletinul Oficial nr. 50 din 18 octombrie 1985.
    17. Legea nr. 3/1989 privind interzicerea creditelor din străinătate, publicata în Buletinul Oficial nr. 14 din 25 aprilie 1989.
    18. Art. 134 din Codul civil, introdus prin Decretul nr. 80 din 31 martie 1950, pentru modificarea art. 134, 139 şi 166 din Codul civil, publicat în Buletinul Oficial nr. 31 din 31 martie 1950.
    19. Art. 253 din Codul penal - refuzul reinapoierii în tara.
    20. Decretul nr. 358/1948 pentru stabilirea situaţiei de drept a fostului cult greco-catolic.
    21. Art. 37 din Decretul nr. 210/1960 privind regimul mijloacelor de plata străine.

                      PREŞEDINTELE
          CONSILIULUI FRONTULUI SALVĂRII NAŢIONALE
                      ION ILIESCU

                      ------------ 

Se restituie proprietăţile nationalizate fără a se face o evaluare a modului în care acele proprietăţi au ajuns în mâna respectivilor proprietari. Poate ca prin naţionalizarea din 1948 s-a creat un act de dreptate socială şi nu au decurs alte procese care ar fi fost firesti. Poate acele propietati au fost preluate prin excrocherii, trafic de influenţă, furt, deposedaţi prin forţă, de la proprietarii de drept, iar nationalizarea nu a lăsat cursul normal de procese penale sau civile firesti  prin care persoanele în drept să reclame atrocităţile produs de acei proprietari, pentru scoaterea la suprafata a modului în care au ajuns in posesia lor.
Astfel poprietarii dinainte de 1948 sunt albi ca lacrima. Asa cum crima organizata incearca sa albească banii, tot asa se pare ca vechii proprietari s-au ales cu propietatile "albite".

totuşi citiţi ... aţi fost proprietari pe toata ţara şi v-aţi ales cu o parcela (in cel mai bun caz) şi un cupon (FPP) fără valoare (fara valoare).

                   LEGE   Nr. 3 din  1 iulie 1983
cu privire la contractul-angajament
EMITENT:      MAREA ADUNARE NAŢIONALĂ
PUBLICATA ÎN: BULETINUL OFICIAL  NR. 51 din  9 iulie 1983

    Dezvoltarea proprietăţii întregului popor, în condiţiile perfecţionării cadrului organizatoric al democraţiei muncitoreşti, de participare nemijlocită a maselor la conducerea economiei, pe baza principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii impune întărirea, în continuare, a răspunderii oamenilor muncii, a organelor de conducere colectivă, pentru gospodărirea şi valorificarea superioară a tuturor resurselor, creşterea eficienţei economice, sporirea venitului naţional, unica sursa a progresului economico-social şi de ridicare a nivelului de trai al oamenilor muncii.
    În acest scop este necesar ca patrimoniul unităţilor socialiste sa fie încredinţat, pe baza de contract, oamenilor muncii din unităţi, care în calitate de proprietari ai mijloacelor de producţie şi în acelaşi timp de producători şi beneficiari ai valorilor materiale şi spirituale, poarta întreaga răspundere pentru conducerea directa şi efectivă a fiecărei unităţi, pentru buna gospodărire a tuturor mijloacelor materiale şi financiare încredinţate din proprietatea întregului popor.
    Statul, în calitate de administrator general al proprietăţii întregului popor, asigură înfăptuirea politicii de dezvoltare economico-socială planificată a ţării, controlul modului de gospodărire a patrimoniului încredinţat colectivelor de oameni ai muncii, astfel încât toate unităţile să-şi desfăşoare activitatea pe principiile economice ale eficienţei şi rentabilităţii.
    Pentru reglementarea cadrului juridic de încredinţare a patrimoniului unităţilor socialiste colectivelor de oameni ai muncii şi de întărire, pe aceasta baza, a prerogativelor şi răspunderilor care le revin din calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari,
    Marea Adunare Naţională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege.


                    DECLARATIE    din 10 decembrie 1948
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului
EMITENT:      ADUNAREA GENERALA A ORGANIZATIEI NATIUNILOR UNITE

    Preambul

    Considerând că recunoaşterea demnităţii inerente tuturor membrilor familiei umane şi a drepturilor lor egale şi inalienabile constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume,
    Considerând că ignorarea şi dispreţuirea drepturilor omului au dus la acte de barbarie care revoltă conştiinţa omenirii şi că făurirea unei lumi în care fiinţele umane se vor bucura de libertatea cuvântului şi a convingerilor şi vor fi eliberate de teamă şi mizerie a fost proclamată drept cea mai înaltă aspiraţie a oamenilor,
    Considerând că este esenţial ca drepturile omului să fie ocrotite de autoritatea legii pentru ca omul să nu fie silit să recurgă, ca soluţie extremă, la revoltă împotriva tiraniei şi asupririi,
    Considerând că este esenţial a se încuraja dezvoltarea relaţiilor prieteneşti între naţiuni,
    Considerând că în Cartă popoarele Organizaţiei Naţiunilor Unite au proclamat din nou credinţa lor în drepturile fundamentale ale omului, în demnitatea şi în valoarea persoanei umane, drepturi egale pentru bărbaţi şi femei şi că au hotărât să favorizeze progresul social şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă în cadrul unei libertăţi mai mari,
    Considerând că statele membre s-au angajat să promoveze în colaborare cu Organizaţia Naţiunilor Unite respectul universal şi efectiv faţă de drepturile omului şi libertăţile fundamentale, precum şi respectarea lor universală şi efectivă,
    Considerând că o concepţie comună despre aceste drepturi şi libertăţi este de cea mai mare importanţă pentru realizarea deplină a acestui angajament,

    ADUNAREA GENERALĂ proclamă
prezenta DECLARAŢIE UNIVERSALĂ A DREPTURILOR OMULUI, ca ideal comun spre care trebuie să tindă toate popoarele şi toate naţiunile, pentru ca toate persoanele şi toate organele societăţii să se străduiască, având această Declaraţie permanent în minte, ca prin învăţătură şi educaţie să dezvolte respectul pentru aceste drepturi şi libertăţi şi să asigure prin măsuri progresive, de ordin naţional şi internaţional, recunoaşterea şi aplicarea lor universală şi efectivă, atât în sânul popoarelor statelor membre, cât şi al celor din teritoriile aflate sub jurisdicţia lor.


    ART. 17
    1. Orice persoană are dreptul la proprietate, atât singură, cât şi în asociaţie cu alţii.
    2. Nimeni nu poate fi lipsit în mod arbitrar de proprietatea sa.


  LEGE   Nr. 119 din 11 iunie 1948
pentru naţionalizarea întreprinderilor industriale, bancare, de asigurări, miniere şi de transporturi*)
EMITENT:      MINISTERUL JUSTIŢIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 133 bis  din 11 iunie 1948


Pe data publicării prezentei legi, trec în proprietatea Statului ca bunuri comune ale poporului, administrate prin Ministerul de Finanţe, libere de orice sarcini, acţiunile şi părţile sociale ale societăţilor şi asociaţiunilor care intră în prevederile acestui articol.
    Bunurile naţionalizate prin efectul prezentei legi vor fi administrate de ministerele în al căror domeniu de preocupare intră obiectul întreprinderilor naţionalizate.


                   CONSTITUŢIA REPUBLICII POPULARE ROMÂNE
EMITENT:      MAREA ADUNARE NAŢIONALĂ
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1 din 27 septembrie 1952


ART. 6
    Fundamentul formaţiunii social-economice socialiste este proprietatea socialistă asupra mijloacelor de producţie care are fie forma proprietăţii de stat (bun comun al poporului), fie forma proprietăţii cooperatiste-colectiviste (proprietatea gospodăriilor agricole colective sau a organizaţiilor cooperatiste).


ART. 7
    Bogăţiile de orice natură ale subsolului, fabricile, uzinele şi minele, pădurile, apele, izvoarele de energie naturală, căile de comunicaţie de orice fel, transportul feroviar, fluvial, maritim şi aerian, băncile, poşta, telegraful, telefonul, radio-ul, mijloacele de tipar, cinematografia şi teatrul, gospodăriile agricole de stat, staţiunile de maşini şi tractoare, întreprinderile comunale şi partea naţionalizată a fondului de locuinţe de la oraşe, constituie proprietate de stat, bun comun al poporului.

Statul român democrat-popular - stat unitar, suveran şi independent:
    a) apără independenţa şi suveranitatea poporului român, cuceririle oamenilor muncii de la oraşe şi sate, drepturile, libertăţile şi puterea oamenilor muncii, împotriva duşmanilor poporului muncitor;
    b) asigură întărirea şi dezvoltarea forţelor de producţie ale ţării prin industrializarea ei socialistă, prin lichidarea înapoierii economice, tehnice şi culturale, prin transformarea socialistă treptată a agriculturii pe baza liberului consimţământ al ţăranilor muncitori;
    c) organizează şi dezvoltă economia planificată, bazându-se pe întreprinderile de stat şi cooperatiste;
    d) organizează apărarea Republicii de duşmanii externi şi conduce forţele armate ale ţării;
    e) asigură securitatea internă a cetăţenilor, face inofensivi şi reprimă pe duşmanii poporului;
    f) conduce sistemul bănesc şi de credite, elaborează şi realizează bugetul de stat, stabileşte impozitele, taxele şi veniturile necesare pentru nevoile statului;
    g) administrează băncile, întreprinderile şi instituţiile de stat industriale, agricole şi comerciale;
    h) conduce învăţământul public de toate gradele;
    i) asigură creşterea continuă a bunei stări şi sănătatea maselor populare de la oraşe şi sate;
    j) asigură dezvoltarea culturii poporului român şi a culturii minorităţilor naţionale, socialistă în conţinut, naţională în formă;
    k) veghează la aplicarea şi respectarea Constituţiei şi legilor Republicii Populare Române, ele fiind expresia voinţei şi intereselor poporului muncitor.
    Respectarea şi aplicarea întocmai a Constituţiei şi a legilor ţării este datoria principală a fiecărei instituţii de stat şi a fiecărui cetăţean, ele fiind obligatorii pe întreg teritoriul Republicii.

                   LEGE   Nr. 3 din  1 iulie 1983
cu privire la contractul-angajament
EMITENT:      MAREA ADUNARE NAŢIONALĂ
PUBLICATA ÎN: BULETINUL OFICIAL  NR. 51 din  9 iulie 1983

    Dezvoltarea proprietăţii întregului popor, în condiţiile perfecţionării cadrului organizatoric al democraţiei muncitoreşti, de participare nemijlocită a maselor la conducerea economiei, pe baza principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii impune întărirea, în continuare, a răspunderii oamenilor muncii, a organelor de conducere colectivă, pentru gospodărirea şi valorificarea superioară a tuturor resurselor, creşterea eficienţei economice, sporirea venitului naţional, unica sursa a progresului economico-social şi de ridicare a nivelului de trai al oamenilor muncii.
    În acest scop este necesar ca patrimoniul unităţilor socialiste sa fie încredinţat, pe baza de contract, oamenilor muncii din unităţi, care în calitate de proprietari ai mijloacelor de producţie şi în acelaşi timp de producători şi beneficiari ai valorilor materiale şi spirituale, poarta întreaga răspundere pentru conducerea directa şi efectivă a fiecărei unităţi, pentru buna gospodărire a tuturor mijloacelor materiale şi financiare încredinţate din proprietatea întregului popor.
    Statul, în calitate de administrator general al proprietăţii întregului popor, asigură înfăptuirea politicii de dezvoltare economico-socială planificată a ţării, controlul modului de gospodărire a patrimoniului încredinţat colectivelor de oameni ai muncii, astfel încât toate unităţile să-şi desfăşoare activitatea pe principiile economice ale eficienţei şi rentabilităţii.
    Pentru reglementarea cadrului juridic de încredinţare a patrimoniului unităţilor socialiste colectivelor de oameni ai muncii şi de întărire, pe aceasta baza, a prerogativelor şi răspunderilor care le revin din calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari,
    Marea Adunare Naţională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege.

În concluzie îmi doresc ca întregul patrimoniu al statului și administrației publice locale să facă parte din fondul suveran al poporului Român. Această schimbare este același lucru , nu se întâmplă nimic administrativ dar reprezintă un element de mândrie națională să ști că tu ca cetățean ai o valoare patrimonială de aproximativ 500.000 euro /cap de locuitor ( este doar o estimare ). Cetățenii nu vor avea acces la sumă dar vor avea parte de un element de mândrie națională, prin reevaluarea periodică a patrimoniului, vor avea un sentiment de apartenență patrimonială.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De la Apocalipsa Bursei la cea a Occidentului

Evaluarea Potențialului Economic al unui Sistem de Rezidență Fiscală Virtuală în România pentru Criptomonede și Nomazi Digitali

Împrumuturi externe pentru accelerarea dezvoltării