30.3.22

Concretizarea conceptului de dezvoltare durabilă

Conceptul de dezvoltare durabilă trebuie promovat prin exemple concrete. Fără concertarea unanimă a tuturor factorilor sociali și economici, pentru realizarea de modele de exemple practice de dezvoltare durabilă, nu se va reuși, în mod oportun, promova acest concept. Conceptul trebuie să aibă în vedere creșterea independenței, a libertății individului față de stat. Această idee nu este favorizată de stat pentru că el, în genere, dorește să-și crească puterea prin crearea pârghiilor de dependență și coerciție față de libertățile individului. Populația are ca pârgii de manifestare a puterii, alegerile politice, ONG-urile și sindicatele, aceste pârgii trebuie să vină să echilibreze balanța forțelor în societate, balanța dintre libertate și coerciție. Pentru că poporul a ales ca serviciile și ordinea socială să fie administrate de un organism independent ce le reprezintă drepturile , s-a înființat statul, ca administrator a serviciilor publice și de ordine publica. Totuși, s-a constatat că individul (sau chiar o națiune) devenit, prea dependent, prin specializari sociale, poate fi vulnerabil (criza Covid, recesiunea cauzată de încercarea de trecere la economia verde, războiul din Ukraina), de aceea înțelpții Uniunii Europene au considerat că trebuie să finanțeze un program de creștere a rezilienței. Reziliența se poate realiza prin creșterea importanței dezvoltării durabile a societății și economiei. Ca un exemplu gospodăria țărănească, tradițională, este un concept de autosustenabilitate, de dezvoltare durabilă. Această gospodărie autosustenabilă poate trece mai ușor peste crize economice și sociale . Dacă țăranul autohton sau chiar cooperativa agricolă sătească , satul în sine ca specializare profesionala ( cizmarul, brutarul, medicul, moașa, vraciul, lăcătușul, fierarul, potcovarul, croitorul, inginerul horticol, veterinarul satului) poate să își dezvolte gospodăria mai bine, având la îndemână atât metodele arhaice sau specializate , atunci se poate crea un model de gospodărie autosustenabilă ce să fie promovată. Casele autosustenabile sunt bordeiele de pământ, sau îngropate sunt acele case ce se sapă în general în sol argilos deoarece argila tasată nu permite trecerea apei , acestea se construiesc prin inalțarea malului de pământ(argila) peste care face un foc pentru a se întării după care se înalță pereții și se acoperă cu scanduri de lemn și stuf sau scânduri de lemn și strat de argila care se tasează și se aprinde foc pentru a deveni mai impermeabil stratul de argilă, după care se așterne un strat de pamant fertil si iarba pentru a fi ingropat acoperisul . Astfel de bordeie , case ingropate și semiingropate sunt realizate cu efort financiar infim si permit adaptabilitatea oricărui om in vremuri vitrege. Casele de pământ sunt mai rezistente la frig deoarece solul are o protecție termică , în general temperatura fiind de7-10 grade, fără încălzire sau răcire. Un bordei este mai călduros iarna decat o cladire standard din caramida sau beton si mai racoros vara. Persoanele ce contribuie la construirea unei astfel de case devin persoane mai increzătoare în forțele proprii , ca persoanele ce știu să facă post alimentar indelungat, sau persoanele ce cred în Dumnezeu, pentru că au răspunsul la orice problemă poate să apară, știind că oricât de greu le va fi pot să înceapă de la zero. Un alt element concret pentru dezvoltarea durabilă este educația și practica plantării pomilor, florilor, creșterii animalelor și păsărilor domestice, apicultura, piscicultura. Fiecare grădiniță și școală ar trebui să aibă propria fermă. Această practică la fermă duce învățământul spre lucruri concrete, palpabile. Edcația alimentației este un alt element de dezvoltare durabilă deoarece alimentația greșită în general, este cauza tuturor bolilor. Educația ecologică și practica acesteia este mai important ca învatarea elementelor abstracte, matematica de exemplu. E ciudat să rezolvi funcții dar să nu ști ce se poate face dintr-un pet, o doza de aluminiu, o pungă de plastic, resturi de mancare, ulei ars, hartie, rolul si importanta padurilor , a apelor curate, fara poluanți. Educația sanitară, în mod special educația naturistă, (pentru că cea alopată este alocată medicinei universitare,) este un alt element de dezvoltare durabilă , un om educat pentru educație sanitară este mai ferit imbolnăvirilor, deci se vor face cheltuieli mai mici cu spitalele. Educația pentru sportul pentru sănătate, meditația , concentrare , focusarea obiectivelor, dezvoltare personală. Educație pentru utilizarea tehnicii IT, mass media. Educație privind instalatiile sanitare, electrice, auto, electronica, constructii, lacatuserie, vopsitorie, bucatarie, instalații offgrid, croitorie. E absurd ca o persoana sa nu stie sa schimbe un bec la o masina, la casa, sa nu poata repara o țeavă spartă, sa vopsească sau sa-și faca de mancare, dar să stie sa rezolve functii cu sinus, cosinus, functii si alte lucruri abstracte pe care nu le va intalni nicând in viata, irosim timpul si viata copiilor si facem pe banda rulanta someri cu liceu. Legislația financiară este alt element de dezvoltare durabilă, astfel finațele trebuie să asigure o interfață simplă, utilizatorilor , moneda trebuie să fie electronică iar la orice act de vanzare/cumparare, ce se face, va extrage , în bancă, in functie de domeniul de activitate a oricarei persoane, instantaneu , la orice tranzactie, sumele privind impozitele si taxele catre bugetul de stat. Astfel bugetul de stat va avea colectari automatizate , pe cod caen sau CNP, și va sti zilnic ce suma a colectat. Astfel, poate sa ajusteze politica financiara prin cotele aplicate pe domeniile de activitate, pentru a-si realiza politica fiscală. Avantajele unei astfel de reforme fiscale, descrise și în articole de mai jos, sunt : nu va mai exista economie subterana, nu vor mai fi restantieri la plata impozitelor, colectarea va fi zilnică, ajustarea impozitelor se va efectua automat, contribuabilii nu vor mai cheltui bani pentru evidente contabile, contribuabilii se vor putea concentra pe domeniul de activitate pe care il au, nu vor mai fi necesare controale fiscale. Firmele si persoanele fizice sa aiba interfata electronica informatica cu finantele care sa aiba propriul program informatic de contabilitate si sa-si colecteze informatiile in functie de cumpararile si vanzarile efectuate electronic. Interactiunea dintre firme , persoane fizice sa fie doar pe platforama digitala, dar facturile si banii sa fie virtuali. Trocul va fi gratuit , neimpozitat. Trocul va fi utilizat, încurajat ca alternativă a banilor virtuali ca parghie pentru adaptabilitate la reziliență. Într-o societate de dezvoltare durabilă , numărul funcționarilor, contabililor, juristilor, avocatilor, medicilor trebuie să fie scăzut datorită lipsei activităților in domeniul lor de activitate, activitatea fiind transferata producției, inginerilor, proiectanților, constructorilor. Invățământul abstract ar trebui să aibă loc doar din clasa a IX-a, după ce toți au învățat elementele de bază în societate. Din clasa a IX cine doreste sa se specializeze pe invatamand profesional se va specializa pe o profesie ca ucenic timp de 2 ani, pentru o profesie iar cine dorecte invatamant teoretic și facultate va face scoala teoretica pe specializari. Dacă ar interesa pe cineva conceptul as putea intra in detalii, tipuri de materii, ore, pe ani, semestre. Poate se vor deschide zorii unei noi ere, a atenției îndreptate spre creșterea libertatății indivizilor, a dezvoltării autosustenabilității ca element de dezvoltare durabilă, și a creșterii adaptabilității pentru redresare și reziliență.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentariile dvs. Acestea sunt totdeauna constructive.