Pentru a conştientiza şi a înţelege efectele corupţiei la
nivelul unei ţări trebuie analizaţi indicatorii ce reliefează nivelul
corupţiei, consecinţele dar şi cauzele acestui fenomen.
Indicatorul corupţiei poate fi cuantificat valoric prin
însumarea prejudiciului la nivelul tuturor dosarelor aflate pe rol sau
încheiate de la începutul activităţii de luptă anticorupţie raportat la nivelul
PIB a unui an.
Probabil vă întrebaţi că perioada de timp nu este
proporţională dar adevărul este că pentru a constata nivelul acestui fenomen
de-a lungul anilor putem să vedem adevărata proporţie a acestui fenomen.
Dar un lucru ce este greu de cuantificat dar niciodată
recunoscut de legiuitor este genocidul asupra populaţiei României prin aşa
zisele legi “multi-schimbătoare” ce nu au făcut decât să distrugă o economie
funcţională, efectiv să o radă de pe faţa pământului (peste 1500 de
întreprinderi de stat cu contracte pe rol şi patrimoniu de miliarde- şi milioane de români afectaţi de aceste schimbari). Cine
răspunde de acest genocid? Desigur toţi ce au emis aceste legi, deci guvernele
anterioare şi parlamentarii. Populaţia României s-a redus cu 2 milioane iar 5
milioane au emigrat. In România la ora actuală dacă mai sunt 15 milioane de
locuitori, dintre care peste 40% au diferite boli cauzate ori de sărăcie,
stres, frică, mâncare neconformă.
Nu mai există raţiune economică pentru ca populaţia să fie
sănătoasă deoarece “sănătatea” a devenit o afacere, companiile farmaceutice
sunt bazate pe profit deci există o relaţie direct proporţională între profitul
companiilor şi îmbolnăvirea populaţiei. Efectele adverse ale medicamentelor
sunt de aşa natură încât pot determina apariţia şi a altor boli ce determină
consumul altor medicamente sau proceduri medicale.
Statul asistă complice la succesul companiilor farmaceutice
deoarece pe deoparte beneficiază de profitul companiilor prin impozite şi taxe
iar pe de altă parte la beneficiile sustenabilităţii macabre ale sistemului de
pensii. Cu cât mor mai repede pensionarii sau persoanele în vârstă cu atât
sistemul de pensii este mai sustenabil, nemaifiind atât de multe persoane în
plată la sistemul de pensii.
Este clar că în aceste condiţii nici sistemul de pensii nu
are logică economică favorabilă populaţiei. Pentru că este favorizat sistemul de
pensii de moartea mai rapidă a pensionarilor deci nu există interesul ca populaţia să fie sănătoasă, poate doar la nivel declarativ.
Genocidul cauzat de
avorturi poate fi cuantificat de avorturile produse la nivel naţional. Astfel,
o cifră de aproximativ 200.000 pe an arată dimensiunea genocidului. Rezultă că
în ultimii 26 de ani au fost înregistrate aproximativ 5.200.000 de români
avortaţi. Aceste avorturi au la bază în primul rând neimplicării statului dar
şi tendinţei globale de urmărire a reducerii populaţiei dar şi sărăcia şi
starea de pauperitate a populaţiei. Cui
revine sarcina de a ridica nivelul de trai a populaţiei? Credeţi că prin
demolarea fabricilor şi trimiterea în şomaj a populaţiei se realizează o
creştere a acestui nivel de trai?
Populaţia României putea fi cea mai bogată populaţie de pe
acest glob pământesc dacă se distribuia şi administra corespunzător, după o
logică economică resursele avute până în 1989, care au fost ale poporului
român, pentru că poporul era proprietar producător şi beneficiar, nu haotic şi primitive cum s-a desfăşurat în
această perioadă 1990-2016.
Un alt indicator al evaluării nivelului corupţiei este
obţinut prin nr. de persoane anchetate pentru fapte de corupţie sau asimilate
corupţie chiar şi în calitate de martori de la începutul luptei anticorupţie raportat la total
angajaţi la nivelul statului în anul de referinţă. Vă întrebaţi că iar nu este
respectată perioada de raportare dar este necesară reliefarea fenomenului de-a
lungul timpului raportat la nivelul angajaţilor dintr-un an.
Faptul că indicatorii anuali, cei ce respectă perioada de
referinţă an/an , care sunt în creştere denotă eficienţa Ministerului
Justiţiei, a DNA , a serviciilor secrete interne, organelor judiciare şi tot
aparatul de stat implicat în descoperirea, anchetarea şi soluţionarea faptelor
de corupţie şi asimilate corupţiei, alături de indicatorii de evidenţiere a
evaziunii fiscale, a fraudelor , a faptelor de corupţie şi asimilate corupţiei,
reliefează doar că sistemul de stat este imperfect, nu creează suficiente
premise ca aceste fapte să nu se producă, nu are suficienţi analişti ca să
analizeze de ce aceste fapte se produc, cum se pot prevenii, care sunt actele
normative ce pot preîntâmpina apariţia fenomenului antisocial.
Un sistem de stat se consideră funcţional doar în momentul
în care nu mai au loc asemenea fenomene . În articolele de mai jos am dat
exemple prin care se poate preîntâmpina asemenea fapte antisociale, care produc
pierdere societăţii, cum poate statul de drept să aibă grijă de populaţia sa,
să aducă un climat de pace socială şi dezvoltare, dar nu au fost luate în
considerare deşi au fost transmise Preşedinţiei României, Secretariatului
General al Guvernului şi redirecţionat Ministerului Finanţelor Publice.
Au apărut totuşi două acte normative ce se apropie de
propunerile mele legislative:
coborârea plafonului de numerar pentru care sunt necesare explicaţii
(propunerea mea- eliminarea numerarului şi plata exclusiv electronică) şi
depunerea declaraţiei de avere pentru persoanele supuse controlului fiscal
(propunerea mea- depunerea, de către toţi cetăţenii ce au bunuri patrimoniale
sau băneşti, a declaraţiei de avere).
Astfel, la ora actuală, climatul în România este de război
civil şi instituţional, toată lumea controlează şi urmăreşte pe toată lumea.
Concluzia: nivelul ridicat de eficienţă a organelor
anticorupţie, pentru care merită felicitări, indică faptul că sistemul judiciar
este funcţional dar şi că statul în ansamblul său este nefuncţional, el fiind
un stat al opresiunii nu un stat ce are ca preocupare ridicarea nivelului de
trai, al bunăstării populaţiei, al creşterii gradului de independenţă şi libertate a populaţiei, pentru a crea un climat de bucurie, fericire,
sănătate şi prosperitate.
Exemplul Suediei este concludent, până şă vină masiv refugiaţii această ţară avea inidcatori corupţiei foarte scăzuţi datorită reformelor economice introduse: scăderea timpului de lucru obligatoriu la 6 ore/zi , plata electronică, retragerea numerarului, numărul mic de infracţiuni ce au condus la desfinţarea penitenciarelor. Din păcate venirea refugiaţilor a transformat o ţară ideală într-o ţară de coşmar.
Un stat atunci este considerat cu adevărat funcţional dacă are un sistem care nu poţi să greşeşti nici dacă doreşti . Plata exclusiv electronică prinde orice urmă a banilor iar declaraţia de avere obligatorie pentru toţi cetăţenii monitorizează patrimoniul fiecărei persoane. Plata pensiei din primul an de cotizare şi reforma unui sistem de pensii care îşi asumă cheltuielile în cazul îmbolnăvirii populaţiei şi care pune accent pe cauze, prevenţie, monitorizarea sănătăţii nu pe tratarea cronicilor. O astfel de abordare poate duce la renaşterea staului român la scăderea indicatorilor de corupţie, la creşterea gradului de independenţă a cetăţenilor. Fiecare cetăţean trebuie să contribuie la efortul bugetar al tării.
Exemplul Suediei este concludent, până şă vină masiv refugiaţii această ţară avea inidcatori corupţiei foarte scăzuţi datorită reformelor economice introduse: scăderea timpului de lucru obligatoriu la 6 ore/zi , plata electronică, retragerea numerarului, numărul mic de infracţiuni ce au condus la desfinţarea penitenciarelor. Din păcate venirea refugiaţilor a transformat o ţară ideală într-o ţară de coşmar.
Un stat atunci este considerat cu adevărat funcţional dacă are un sistem care nu poţi să greşeşti nici dacă doreşti . Plata exclusiv electronică prinde orice urmă a banilor iar declaraţia de avere obligatorie pentru toţi cetăţenii monitorizează patrimoniul fiecărei persoane. Plata pensiei din primul an de cotizare şi reforma unui sistem de pensii care îşi asumă cheltuielile în cazul îmbolnăvirii populaţiei şi care pune accent pe cauze, prevenţie, monitorizarea sănătăţii nu pe tratarea cronicilor. O astfel de abordare poate duce la renaşterea staului român la scăderea indicatorilor de corupţie, la creşterea gradului de independenţă a cetăţenilor. Fiecare cetăţean trebuie să contribuie la efortul bugetar al tării.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Va multumesc pentru comentariile dvs. Acestea sunt totdeauna constructive.