Sistemul Fiscal Electronic

Sistemul Fiscal Electronic poate deschide calea catre Guvernarea Electronica, deoarece s-au realizat premisele tehnologice ale acestui deziderat. Ramane sa pregatim trecerea la acest sistem prin tehnici de atragere a investitiilor straine in asa fel incat costurile sa fie cat mai mici.
Trebuie atrase acele corporatii IT care vor fabrica pe teritoriul Romaniei componentele IT pentru Smarth-Phonuri si pentru dispozitivele inteligente de plata si incasare.
Dezvoltarea societăţii umane a ajuns la un impas în care este necesar a se lua decizii considerate revolutionare cu privire la modul de organizare a societatii in ansamblu. Astfel, printre sistemele asupra carora este necesar a se interveni este şi sistemul fiscal.
Sa incercam sa facem revolutie de "catifea", sa nu ajungem, sa asistam la intrari in insolventa a unor companii rasunatoare sau institutii financiare sau/si bancare importante si sa ajungem sa iesim in strada, sa fim manipulati, de catre servicii secrete interesate sau organizatii oculte, secrete. Este necesar sa ne organizam sa valorificam ce este mai bun din fiecare cetatean, este momentul ca sa ne implicam si sa fim empatici, dar sa analizam cu ochi critic si in acelasi timp vizionar variantele de dezvoltare economica, pentru ca avem nevoie de o viziune de dezvoltare sustenabila.
Eu acest lucru doresc sa va ofer, o viziune de dezvoltare economica, va ofer solutia prosperitatii, prin reliefarea imaginii unui sistem fiscal ce poate favoriza prosperitatea prin eficienta, eficacitatea, economicitatea functionarii acestuia.
S-au făcut pasi importanti pentru a se realiza acest sistem fiscal, dar nu suficienti, totusi pot enumera cativa:
- impozitarea dobanzilor bancare cu 16% ( bancile stopeaza la sursa acest impozit si il directioneaza statului);
- virarea salariilor pe card sau a dobanzii;
- plata cu cardul;
- efectuarea de operatiuni bancare direct de la PC.
- dificultatea depunerilor de declaratii;
- numarul mare de impozite si taxe;
- aparitia smarth-phon-urilor.
Toate aceste elemente au creat premisele apariţiei elemetelor teoretice ale unui nou sistem fiscal. Acesta ar putea duce la o dezvoltare accelerata a economiei si la eliminarea decalajului nivelului de trai dintre Romania si tarile dezvoltate.
Noul sistem fiscal se bazeaza pe simplitatea acestui impozit si prin gradul inalt de colectare. Noul sistem fiscal are la baza un singur impozit - impozitul pe circulatia banilor (ICB), pe cote variabile in functie de domeniul de activitate.
Impozitul pe circulatia banilor va fi colectat de catre banci in cadrul operatiunilor care le efectuaza pentru persoane fizice sau juridice. In momentul in care suma intra in contul persoanei fizice sau juridice se va percepe impozitul. Cota de impozit va fi diferentiata in functie de codul CAEN sau tipul de activitate pe care o desfasoara.
Acest impozit, colectat de catre banci, va fi virat in fiecare zi Trezoreriei Statului.
Algoritmul de calcul al cotelor ICB are la baza in principal determinarea din bilanturile contabile totalul impozitelor evidentiate de catre toate persoanele juridice care au acelasi CAEN/total cifra de afaceri x 100 = cota de impozit pe circulatia banilor in functie de CAEN.
In mod similar se va calcula cota de impozit si persoanelor fizice in functie de tipul de activitate pe care o desfasoara. Aceste cote vor fi ajustate dupa o formula de calcul care sa intregeasca nivelul necesar de venituri pentru bugetul de stat. Aceasta cota va fi variabila si va fi comunicata lunar de catre Ministerul Finantelor Publice similar modului de comunicare a dobanzii de referinta de catre BNR.
Aceasta reforma se poate realiza doar cu trecerea treptata de la platile in numerar la retragerea numerarului de pe piata astfel incat toate operatiunile de plata sa se faca electronic, prin banci sau cu card.
Avantajele acestui sistem fiscal sunt:
-  încasarea zilnica de catre Trezorerie a ICB; acest avantaj va putea determina previzionarea mai buna a volumului surselor atrase, o gestiune mai buna a acestora;
- diminuarea dobanzilor arieratelor; deoarece veniturile bugetare vor fi incasate fara intarziere si nu se va mai produce scurcituituri in fluxul de trezorerie.
- disparitia in proportie de 80% a economiei subterane;
- reducerea presiunii fiscale cu pana la 50% deoarece colectarea la termen a ICB-ului si reducerea economiei subterane pot duce la acest deziderat.
- cote ale impozitelor mai mici/domeniu de activitate; aceasta stuatie poate duce la o dezvoltare a economiei la un climat de munca si afacere prosper ce va atrage si investitiile straine prin crearea unei zone aproape off-schore in Europa.
- imbunatatirea sistemului de colectare a impozitelor datorata colectarii zilnice si datorita disparitiei deciziei agentului economic de a vira impozitele si taxele; colectarea zilnica scuteste agentul economic de calculele neloiale ale folosirii impozitului neachitat pentru rulajul afacerii sale.
- reducerea nivelului de impozitare cu pana la 50% datorita nivelului ridicat de colectare precum si trecerii economiei subterane in economia reala;
- simplitatea sistemului fiscal din punctul de vedere al agentului economic ce va permite efectuarea de prognoze; sunt necesare totusi calculatoare mai performante deoarece operatiunile de colectare se vor efectua dupa fiecare ordin de plata.
- cresterea atractivitatii investitiilor autohtone şi straine, datorita crearii a acestui paradis fiscal;
- posibilitatea stimularii anumitor tipuri de activitati, in special productie si IT, prin interventia asupra cotei de impozit ICB, pe cod CAEN aferent; se poate realiza cu adevarat o politica economica avand instrumente simple de stimulare , respectiv ridicarea sau scaderea cotei.
- trecerea la moneda euro se va face fara dificultate; acest deziderat se va realiza daca se trece la alta etapa, de existenta pe piata monetara doar a monedei electronice, utilizarea numerarul urmad sa devina istorie.

Dezavantaje:
- cresterea preturilor la terenuri si cladiri datorita dezvoltarii economice a tarii;
- cresterea preturilor la actiuni pe piata de capital datorita cresterii profitabilitatii societatilor comerciale;
- cresterea nivelului salariilor datorita investitiilor straine si a deficitului de forta de munca pe piata.

Se va spune ca acest sistem fiscal nu este posibil deoarece incalca Aquis-ul Comunitar, dar eu va intreb, Italia cum a reusit sa-l incalce ? prin amnistia fiscala ce a determinat aducerea in Italia a peste 77 miliarde de euro ! Acei bani erau sume de bani ce stateau majoritatea prin banci elvetiene ce nu puteau fi justificati.
Scopul scuza mijloacele.
Este criza! Eu ofer o sansa teoretica prin care aceasta se poate depasi si chiar trece la o dezvoltare economica accelerata.

Trocul va fi scutit de impozitare. Se incurajeaza astfel schimburile comerciale in natura. Este perimat a se considera ca trocul este o activitate comerciala ce tine de domeniul trecutului.
De asemenea compensarile intre firme vor fi scutit de impozitare.
Trocul si compensarile sunt acte de comert specifice unei economii in care este deficitar cash-flow-ul si sunt blocaje financiare.
Crarea acestui sistem fiscal duce la crearea oportunitatilor de afaceri din punct de vedere fiscal prin simplitatea unui sistem fiscal, prin predictibilitatea afacerilor, prin impozitarea redusa, prin cresterea capacitatilor financiare a bancilor.
Sistemul bancar va avea capacitatea financiara optimă deoarece tot rulajul monetar se va desfasura doar prin intermediul lor.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Împrumuturi externe pentru accelerarea dezvoltării

De la Apocalipsa Bursei la cea a Occidentului

Evaluarea Potențialului Economic al unui Sistem de Rezidență Fiscală Virtuală în România pentru Criptomonede și Nomazi Digitali