Materializarea patriotismului

         Pentru accelerarea ieşirii din criza economico-financiară se recomandă protejarea pieţei interne de lucrări, produse şi servicii, prin stimularea consumului intern şi extern de lucrări, servicii şi produse româneşti, cu scopul:
- creării de oportunităţi de afaceri;
- păstrării/creării de locuri de muncă;
- valorificării superioare a materiilor prime;
- economisire a energiei prin introducerea de tehnologii superioare sau ecologice;
- valorificării potenţialului agricol al ţării de către producătorii autohtoni;
- valorificării superioare a inteligenţei, inovaţiilor;
- valorificării turismului românesc chiar şi la limita unui profit foarte scăzut, prin promovarea unor tarife foarte scăzute şi totodată a unei calităţi superioare a serviciilor turistice.
           În prezent, pentru încurajarea consumului produselor indigene se recurge chiar şi la inducerea sentimentului de patriotism, dar sentimentul de patriotism s-a diminuat în detrimentul sentimentului de proprietate.
            De aceea trebuie să ne gândim la motivaţia cetăţeanului român, la ce anume ar motiva ca un potenţial client să cumpere acel produs indigen, care poate este mai scump sau poate are o calitate mai slabă decât unul din import.
            Motivaţia este evident cea financiară. Pentru a face legătura între motivaţia financiară a cumpărătorului, actuala criză economico-financiară şi stimularea consumului intern, propun: închiderea temporară a cercului proprietari producători şi beneficiari, dar sub o tentă capitalistă.  Argumentele acestei propuneri sunt: continuarea producţiei, capitalizarea, stimularea consumului, păstrarea locurilor de muncă, ieşirea din criza economică.
            Această propunere se poate concretiza prin înfiinţarea unei organizaţii de tipul SIFCBP (societate de investiţii financiare a consumatorilor, beneficiarilor si proprietarilor )
            Pentru a întări argumentul înfiinţări acestei organizaţii am să vă pun câteva întrebări:
1. Cumpărătorii sunt o forţă la ora actuală ?
    -  Nu !  Ei sunt la ora actual dezorientaţi, neorganizaţi, ei consumă fără a fi bine informaţi, haotic. Singurul lor interes este produsul în sine, nu fenomenul economic ce declanşează cumpărarea produsului. Alegerea produsului sau serviciului poate determina soarta falimentului sau a dezvoltării unei firme, soarta existenţei locurilor de muncă, soarta nivelului de dezvoltare a ţării respective. Cumprătorul este direct respnsabil de adâncirea crizei sau salvarea economiei, indiferent de valoarea produsului cumpărat sau cantitatea produselor.
         La ora actuală, valoarea consumului este în scădere, economia mondială se contractă. Aceată spirală concentrică economico-financiară se autodirecţionează către adâncirea crizei.  Mărirea cotelor impozitelor, creşterea presiunii fiscale determină şi mai mult adâncirea crizei.  
         Românii consumă de obicei ce este mai ieftin dar au în vedere şi calitatea.
         Concurenţa firmelor este acerbă. Fiecare firmă încearcă să vândă la un preţ cât mai bun raportat la calitate/preţ/beneficiu.
          Multe firme dau faliment pentru că apar produse mai ieftine din import, deşi sunt mai slab calitativ.
          Protecţia producţiei proprii, a propriei economii se poate realiza prin taxe vamale mari. 

2.  -  Dar cumpărătorii pot deveni o forţă! 
     -   Forţa cumpărătorilor este imensă! Forţa cumpărătorilor stă în valoarea consumului. Valoarea consumului este imensă.
         Gândiţi-vă dacă a-ţi putea orienta această forţă. Cumărătorii sunte o forţă socială şi economică imensă.
           
3.   -  Cum s-ar putea orienta şi organiza ?
      -   Prin crearea unui organizaţii tip SIF (SIFCBP).
      SIFCBP  va putea funcţiona sub forma unui MLM şi a actualelor SIF-uri.
SIFCBP va avea un  nr. de cumpărători care vor determina anumiţi producători sa negocieze cu cumpărătorii prin reprezentanţii lor .
Ex:      
Aceştia vor fi reprezentaţi de liderul de grup şi va merge la un producător de pâine şi va spune:
-         noi suntem 2000 de cumpărători uniţi într-o asociaţie, dacă ne vinzi 51%(în mod ideal) din societatea ta atunci noi cei 2000 vă asigurăm consumul produselor sau serviciilor firmei, în condiţiile în care cel puţin 50% din producţie este consumată de către cei 2000 de consumatori.
Avantajele producătorului :
-         are producţia asigurată;
-         se capitalizează prin emiterea de acţiuni;
-         capitalizare fără dobândă şi comisioane bancare (foarte riscante pe timp de criză);
-         poate să-şi planifice astfel dezvoltarea companiei, să-şi dezvolte capacităţile de producţie, să aibă produse la un nivel calitativ superior;
-         are reclamă gratuită din partea consumatorilor;
-         posibilitatea extinderii afacerii;
-         un control intern şi exigenţă mai mare a cheltuielilor afacerii sale;
-         dezvoltarea afacerii în condiţii de criză economică
-         eliminarea concurenţei;
-         va păstra locurile de muncă existente sau chiar va crea noi locuri de muncă.

            Avantajele consumatorului:
-         vor primi dividende, de la producătorii sau prestatori;
-         vor putea sesiza calitatea produselor;
-         vor putea efectua un control de calitate prin reprezentanţi la firmele unde acesta este acţionar, şi se vor limita cheltuielile neeligibile.
-         indirect, îşi vor păstra locurile de muncă sau chiar va crea noi locuri de muncă,
-         vor câştiga în plus prin sistemul de MLM, datorită faptului că mai aduce în SIF noi cumpărători.

In concluzie :
  1. Consumatorii vor fi si producatori si beneficiari
  2. Locurile de munca vor fi protejate prin stimularea consumului din aria de interes (doar de unde vor avea actiuni).
  3. Producatori isi vor asigura productia prin stimularea consumatorilor cu emiterea si vanzarea de actiuni din firma lor.
  4. Consumatori vor fi uniti intr-o asociatie de cumparatori, sau alt tip de organizaţie.
  5. Consumatorii vor avea cota parte din societatea de unde consuma.
  6. Cota parte a actiunilor consumatorilor de unde consuma produse sau servicii va creste proportional cu nivelul consumului.
  7. Sistemul de dezvoltare economic va fi ancorat intr-un sistem de mlm pentru ca aria de dezvoltare a afacerii sa fie mai extinsa iar ritmul mai alert. Totuşi, nu este obligatorie această formă de marketing MLM.
Acest sistem are potenţialul economic şi financiar de a înlocui sistemul de pensii!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Împrumuturi externe pentru accelerarea dezvoltării

De la Apocalipsa Bursei la cea a Occidentului

Evaluarea Potențialului Economic al unui Sistem de Rezidență Fiscală Virtuală în România pentru Criptomonede și Nomazi Digitali