8.5.16

Indicatorul corupţiei

Pentru a conştientiza şi a înţelege efectele corupţiei la nivelul unei ţări trebuie analizaţi indicatorii ce reliefează nivelul corupţiei, consecinţele dar şi cauzele acestui fenomen.
Indicatorul corupţiei poate fi cuantificat valoric prin însumarea prejudiciului la nivelul tuturor dosarelor aflate pe rol sau încheiate de la începutul activităţii de luptă anticorupţie raportat la nivelul PIB a unui an.
Probabil vă întrebaţi că perioada de timp nu este proporţională dar adevărul este că pentru a constata nivelul acestui fenomen de-a lungul anilor putem să vedem adevărata proporţie a acestui fenomen.
Dar un lucru ce este greu de cuantificat dar niciodată recunoscut de legiuitor este genocidul asupra populaţiei României prin aşa zisele legi “multi-schimbătoare” ce nu au făcut decât să distrugă o economie funcţională, efectiv să o radă de pe faţa pământului (peste 1500 de întreprinderi de stat cu contracte pe rol şi patrimoniu de miliarde- şi milioane de români afectaţi de aceste schimbari). Cine răspunde de acest genocid? Desigur toţi ce au emis aceste legi, deci guvernele anterioare şi parlamentarii. Populaţia României s-a redus cu 2 milioane iar 5 milioane au emigrat. In România la ora actuală dacă mai sunt 15 milioane de locuitori, dintre care peste 40% au diferite boli cauzate ori de sărăcie, stres, frică, mâncare neconformă.
Nu mai există raţiune economică pentru ca populaţia să fie sănătoasă deoarece “sănătatea” a devenit o afacere, companiile farmaceutice sunt bazate pe profit deci există o relaţie direct proporţională între profitul companiilor şi îmbolnăvirea populaţiei. Efectele adverse ale medicamentelor sunt de aşa natură încât pot determina apariţia şi a altor boli ce determină consumul altor medicamente sau proceduri medicale.
Statul asistă complice la succesul companiilor farmaceutice deoarece pe deoparte beneficiază de profitul companiilor prin impozite şi taxe iar pe de altă parte la beneficiile sustenabilităţii macabre ale sistemului de pensii. Cu cât mor mai repede pensionarii sau persoanele în vârstă cu atât sistemul de pensii este mai sustenabil, nemaifiind atât de multe persoane în plată la sistemul de pensii.
Este clar că în aceste condiţii nici sistemul de pensii nu are logică economică favorabilă populaţiei. Pentru că este favorizat sistemul de pensii de moartea mai rapidă a pensionarilor deci nu există interesul ca populaţia să fie sănătoasă, poate doar la nivel declarativ.
 Genocidul cauzat de avorturi poate fi cuantificat de avorturile produse la nivel naţional. Astfel, o cifră de aproximativ 200.000 pe an arată dimensiunea genocidului. Rezultă că în ultimii 26 de ani au fost înregistrate aproximativ 5.200.000 de români avortaţi. Aceste avorturi au la bază în primul rând neimplicării statului dar şi tendinţei globale de urmărire a reducerii populaţiei dar şi sărăcia şi starea de pauperitate a populaţiei.  Cui revine sarcina de a ridica nivelul de trai a populaţiei? Credeţi că prin demolarea fabricilor şi trimiterea în şomaj a populaţiei se realizează o creştere a acestui nivel de trai?
Populaţia României putea fi cea mai bogată populaţie de pe acest glob pământesc dacă se distribuia şi administra corespunzător, după o logică economică resursele avute până în 1989, care au fost ale poporului român, pentru că poporul era proprietar producător şi beneficiar,  nu haotic şi primitive cum s-a desfăşurat în această perioadă 1990-2016.

Un alt indicator al evaluării nivelului corupţiei este obţinut prin nr. de persoane anchetate pentru fapte de corupţie sau asimilate corupţie chiar şi în calitate de martori de la începutul  luptei anticorupţie raportat la total angajaţi la nivelul statului în anul de referinţă. Vă întrebaţi că iar nu este respectată perioada de raportare dar este necesară reliefarea fenomenului de-a lungul timpului raportat la nivelul angajaţilor dintr-un an.

Faptul că indicatorii anuali, cei ce respectă perioada de referinţă an/an , care sunt în creştere denotă eficienţa Ministerului Justiţiei, a DNA , a serviciilor secrete interne, organelor judiciare şi tot aparatul de stat implicat în descoperirea, anchetarea şi soluţionarea faptelor de corupţie şi asimilate corupţiei, alături de indicatorii de evidenţiere a evaziunii fiscale, a fraudelor , a faptelor de corupţie şi asimilate corupţiei, reliefează doar că sistemul de stat este imperfect, nu creează suficiente premise ca aceste fapte să nu se producă, nu are suficienţi analişti ca să analizeze de ce aceste fapte se produc, cum se pot prevenii, care sunt actele normative ce pot preîntâmpina apariţia fenomenului antisocial.
Un sistem de stat se consideră funcţional doar în momentul în care nu mai au loc asemenea fenomene . În articolele de mai jos am dat exemple prin care se poate preîntâmpina asemenea fapte antisociale, care produc pierdere societăţii, cum poate statul de drept să aibă grijă de populaţia sa, să aducă un climat de pace socială şi dezvoltare, dar nu au fost luate în considerare deşi au fost transmise Preşedinţiei României, Secretariatului General al Guvernului şi redirecţionat Ministerului Finanţelor Publice.
Au apărut totuşi două acte normative ce se apropie de propunerile mele legislative: coborârea plafonului de numerar pentru care sunt necesare explicaţii (propunerea mea- eliminarea numerarului şi plata exclusiv electronică) şi depunerea declaraţiei de avere pentru persoanele supuse controlului fiscal (propunerea mea- depunerea, de către toţi cetăţenii ce au bunuri patrimoniale sau băneşti, a declaraţiei de avere).
Astfel, la ora actuală, climatul în România este de război civil şi instituţional, toată lumea controlează şi urmăreşte pe toată lumea.

Concluzia: nivelul ridicat de eficienţă a organelor anticorupţie, pentru care merită felicitări, indică faptul că sistemul judiciar este funcţional dar şi că statul în ansamblul său este nefuncţional, el fiind un stat al opresiunii nu un stat ce are ca preocupare ridicarea nivelului de trai, al bunăstării populaţiei, al creşterii gradului de independenţă şi libertate a populaţiei, pentru a crea un climat de bucurie, fericire, sănătate şi prosperitate.

Exemplul Suediei este concludent, până şă vină masiv refugiaţii această ţară avea inidcatori corupţiei foarte scăzuţi datorită reformelor economice introduse: scăderea timpului de lucru obligatoriu la 6 ore/zi , plata electronică, retragerea numerarului, numărul mic de infracţiuni ce au condus la desfinţarea penitenciarelor. Din păcate venirea refugiaţilor a transformat o ţară ideală într-o ţară de coşmar.

Un stat atunci este considerat cu adevărat funcţional dacă are un sistem care nu poţi să greşeşti nici dacă doreşti . Plata exclusiv electronică prinde orice urmă a banilor iar declaraţia de avere obligatorie pentru toţi cetăţenii monitorizează patrimoniul fiecărei persoane. Plata pensiei din primul an de cotizare şi reforma unui sistem de pensii care îşi asumă cheltuielile în cazul îmbolnăvirii populaţiei şi care pune accent pe cauze, prevenţie, monitorizarea sănătăţii nu pe tratarea cronicilor. O astfel de abordare poate duce la renaşterea staului român la scăderea indicatorilor de corupţie, la creşterea gradului de independenţă a cetăţenilor. Fiecare cetăţean trebuie să contribuie la efortul bugetar al tării.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentariile dvs. Acestea sunt totdeauna constructive.